گروههای که سرشتهای تحویل ناپذیر غیرخطی آنها مرتبه های عناصر یا اندازه های رده های تزویجی را جدا می کند

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، گروههای متناهی که دارای سرشتهای مختلط تحویل ناپذیر غیر خطی هستند بر حسب مرتبه های مجزااز هم طبقه بندی شده ان. در حقیقت، کارهای بیشتری انجام می گیرد، که از روی آنها این تجزیه و تحلیل رابطه های با مطالعه گروههای متناهی دارد به طوری که دو عضو واقع در رده های هم ارزی مجزا دارای مرتبه های مجزا هستند.

منابع مشابه

رده بندی گروهها براساس مجموع درجات سرشتهای تحویل ناپذیر آنها

این پایان نامه در سه فصل تهیه شده است: فصل اول، مفاهیم اصلی.فصل دوم رده بندی گروهها. فصل سوم بررسی گروهها.

15 صفحه اول

روزی که GPS آسمان ها را تسخیر می کند

تا قبل از ظهور GPS، علم ناوبری در تعیین موقعیت به هنگام روز از دقت خوبی برخوردار نبود. اما حداقل جای بسی امیدواری است که خورشید و ستارگان و اجرام سماوی دیگر توسط ابرقدرت­ها کنترل نمی­ شوند. نگارنده در اینجا به سیستمی اشاره می­ کند که همواره سمت و جهت خویش را از پنتاگون و نیروهای نظامی ایالات متحده دریافت می­ کند، و با قدردانی از وجود کثرت اجرام سماوی است که این امر امکان­ پذیر شده است.

متن کامل

توان های سرشت های تحویل ناپذیر گروه های متناهی

فرض کنیم x یک سرشت تحویل ناپذیر از یک گروه متناهی ناآبلی G باشد. برای اعداد صحیح نا منفی n و m با شرط m + n > 0، در این مقاله حالتی که تمام موسس های تحویل ناپذیر سرشت xn xm سرشت های خطی G هستند مورد بحث قرار می گیرد. در مقاله ای ریاضی دان معروف به نام مان ثابت کرد که اگر G یک گروه متناهی و x یک سرشت تحویل ناپذیر G باشد و تمام موسس های تحویل ناپزیر x2 خطی باشند، آن گاه (Ǵ≤Z(G و لذا G گروهی پوچ ت...

متن کامل

عناصر مرتبه ی دو که گروه های ماتیوی m11 وm12 را تولید می کنند

تولید گروه های ساده توسط عناصر مرتبه ی دو از مسائل معروف در نظریه ی گروه هاست. ثابت شده که هر گروه ساده غیر آبلی ، شامل عضوی از مرتبه 2 است ، ولی این که آیاهمه ی عناصر مولد را می توان از مرتبه ی دو در نظر گرفت ،مساله ای است که با استفاده از رده بندی گروه های ساده می توان جواب مثبت گرفت. در این مقاله شکل دیگری از این مساله برای گروه های ماتیوی m11 و m12 بررسی شده است.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023